kim-in-australia.reismee.nl

Officieel geaccepteerd! #1

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik officieel ben geaccepteerd voor het au pair programma in Australië! Mijn droom komt uit!
De zoektocht naar een gastgezin kan nu echt beginnen.

Allereerst zal ik in het kort vertellen waarom ik als Au Pair ga werken en waarom ik voor Australië heb gekozen!

In juni 2017 ben ik geslaagd als doktersassistente en in september ben ik gestart met de opleiding hbo verpleegkunde, echter kwam ik gedurende het schooljaar erachter dat het niet mijn ding was en heb ik besloten om met de opleiding te stoppen.
In januari 2018 ben ik gestart met werken op de spoedpost en hier zal ik eind september mijn laatste dienst draaien. Het is dubbel, want ik heb hier altijd met veel plezier gewerkt dus jammer vind ik het zeker.
Werken beviel me goed maar het bleef toch kriebelen, reizen, nieuwe culturen ontdekken. Stel je voor... Het was nooit het juiste moment om de knoop door te hakken. Wellicht is het juiste moment er nooit maar moet je op een gegeven stoppen met denken en het gewoon gaan doen.
Bij mij kwam dat moment midden juli. Ik heb toen besloten om me aan te melden voor het au pair programma in Australië.

Au pair leek me voor mij de ideale uitkomst. Een nieuw land, cultuur ontdekken maar wel de zekerheid houden die je bij backpacken niet altijd hebt. En natuurlijk het belangrijkste en mooiste aan deze uitdaging de verantwoordelijkheid en zorg die je draagt voor de kinderen in een gezin in een hele andere cultuur.
Ik wilde graag naar een Engelstalig land. Engeland en Ierland leken me prachtig maar van het klimaat daar wordt ik niet echt gelukkig. Ook spraken deze landen me niet genoeg aan om er voor een lange periode te wonen, deze vielen dan ook redelijk snel af.
Amerika, Nieuw Zeeland en Australië bleven over. Amerika viel al snel af want als ik hier naartoe zou willen zou ik 1 jaar moeten gaan, dit vond ik te lang.
Tussen Nieuw Zeeland en Australië heb ik serieus getwijfeld maar uiteindelijk heb ik gekozen voor Australië, omdat het land en de cultuur me nog meer aansprak dan Nieuw Zeeland.

Zoals ik in het begin schreef heb ik me midden juli aangemeld voor het Au Pair programma bij Travel Active.
Ik kreeg een heleboel papier werk thuisgestuurd. Dit ging grotendeels over mijn voorkeuren qua regio in Australie, leeftijd van de kinderen,hoeveelheid kinderen. Ook moest ik mijn oppaservaring beschrijven, hiervan moest ik twee referenties aangeven.
Daarna ben ik naar de huisarts gegaan voor een medische verklaring en heb ik bij het gemeentehuis een verklaring omtrent gedrag aangevraagd. Toen ik de gegevens had ingevuld en mijn verklaringen had,heb ik een 'dear host family' brief geschreven en heb ik een foto album van mijn leven gemaakt.
Nadat ik alles bij elkaar had heb ik dit boekwerk opgestuurd naar Travel Active. Het heeft ongeveer drie weken geduurd om alle gegevens bij elkaar te krijgen.

Nadat alle documenten binnen en gecontroleerd waren heeft Travel Active me ingepland voor een skype gesprek om mijn engels te testen
Dit gesprek heb ik afgelopen dinsdag 28-08-2018 gehad. Ik had het gesprek met Dionne, medewerker bij Travel Active.
Het was een leuk gesprek! Ze vroeg mij onder andere waarom ik voor Australië heb gekozen en wat ik zou doen als ik heimwee zou krijgen. Ook vroeg ze me waarom een gezin mij als au pair zou moeten kiezen en hoe ik van plan ben de kinderen te disciplineren. Ik wist van te voren niet zo goed wat ik van het gesprek moest verwachten en heb een aantal au pairs/ oud au pairs benadert. Ze vertelden me dat ik me niet te druk moest maken, want het zou vanzelf lopen en het zou reuze meevallen. Ze hadden gelijk het viel inderdaad reuze mee! Aan het einde van het gesprek vertelde Dionne dat ik het goed had gedaan en dat mijn Engelse taal niveau sowieso voldoende was!

Na dit gepsrek hebben ze mijn twee referenties gecheckt en vandaag heb ik gehoord dat ik officieel ben geaccepteerd voor het Au Pair programma en dat mijn gegevens naar de partner organisatie in Australie zijn gestuurd.
Spannend! Nu komt het steeds dichterbij! De zoektocht naar een gezin gaat nu van start, ik heb er zin in :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Kim


Reacties

Reacties

Majella

Ooooo zo spannend en leuk! Ben trots op je dat jij je gevoelhart volgt. Ben wel erg benieuwd of je de VOG hebt gekregen...haha grapje. Ik wens je ontzettend veel geluk, goede reis, en een fijn gezin met leuke kinderen. Mocht t n keer tegen zitten....dat doet t leven nou eenmaal.... vind je ook weer een oplossing. Geniet ervan!! Ben on app bereikbaar voor foto's, verhalen, geluksmomentjes en een luisterend oor. Ik kijk uit naar je verhalen! Succes Kim???

Mirjam

Hoi Kim, heel leuk dat we je droom ook van afstand mee mogen maken.
Oké heimwee zal misschien wel eens opspelen maar goed dat de wereld via sociale media dan heel klein is en je contact met familie en vrienden makkelijk tot stand kunt brengen.
Heel veel plezier en succes down under xxx

Ine

Geweldig Kim. Maak je droom waar. Hier zul je je hele leven op terug kijken. Wat schrijf je trouwens leuk. Ik ga je blog natuurlijk volgen.

Wilma Custers

Lieve Kim je droom komt uit pap en ik zullen je op de voet blijven volgen! ?? Mamsy. ??

Thea

So Kim wat een spannende onderneming en wat zzal je vele ervaringen op doen. Leuk om je blog te lezen en jevte volgen. Heel veel succes met je zoektocht naar een gezin. Ik kijk uit naar je verhalen.

Wilma

Hoi Kim,fantastisch dat je het aan durft je hart te volgen.
We wensen je heel veel succes en plezier toe.
Heel veel liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active