kim-in-australia.reismee.nl

Aangekomen in Australië!

Hoi allemaal!

Ik ben gisteren 21:30 uur Australische tijd aangekomen na een lange vlucht van ongeveer 24 uur!
Zaterdag middag 15:25 uur ben ik vertrokken vanaf Düsseldorf, na een vlucht van 6,5 uur kwam ik aan in Dubai. Toch wel spannend, overstappen op zo'n groot vliegveld. Zo veel heb ik nog niet gevlogen dus ik was erg benieuwd hoe het zou gaan. 00:10 lokale tijd in Dubai kwam ik aan en mijn vlucht naar Adelaide vertrok om 2:05. Wat ging het makkelijk daar. Alles stond goed aangegeven, geen lange wachttijden bij de douane. Al met al was ik binnen een uur bij de gate. Ruim op tijd voorde volgende vlucht.Nog 12.5 uur en dan zou ik eindelijk in Australië zijn.

De tweede vlucht was minder, buiten het feit dat ik HEEL blij was met m'n stoel met extra beenruimte. Na ongeveer 1.5 vertrokken te zijn vanaf Dubai merkte ik dat ik me niet lekker voelde.Het was erg warm en ik was wat misselijk. Nadat ik de wc had bereikt werd alles zwart voor m'n ogen en ja hoor daar ging Kim tegen de vlakte. Het personeel was gelijk bij me, ze lieten me op de grond liggen en deden me een zuurstof masker op, ik vond dit niet nodig en gaf na een paar minuten aan dat ze het weg mochten doen. Een stewardess was heel lief,ze bleef bij me en praatte met me. Het voelde goed om even te liggen, ook al was dit dan in het gangpad van het vliegtuig haha. Na een 15 minuten te hebben gelegen, wat appelsap te hebben gedronken ben ik weer terug naar m'n plek gegaan. Na 2 keer flink te hebben gebraakt voelde ik me wat beter. Misschien toch wat verkeerds gegeten? Naja het was niet anders. Met nog 8 uur te gaan kon ik niet veel meer dan rustig blijven en proberen wat te slapen. De rest van de vlucht verliep normaal en toen de landing werd gestart voelde ik me inmiddels wat beter.
Naast me zat een Australisch koppel, ze vroegen wat me hier bracht. Ik vertelde hen dat ik ga werken als au pair. Ze zeiden dat de buurt waar ik woon erg mooi is en dat ik Adelaide geweldig zou vinden, ik ben benieuwd!

Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Adelaide moest ik door een paar controles, ik wist niet goed wat ik allemaal moest verwachten maar het ging erg makkelijk. Voor m'n gevoel kon ik zo doorlopen. Ik heb nog nooit zo'n vriendelijke douane meegemaakt, ze waren allemaal erg vriendelijk en behulpzaam! Nadat ik m'n koffer had en de laatste controle had doorlopen kon ik eindelijk naar de ontvangsthal, wat was ik blij om het gezin te zien. De familie is echt ontzettend lief en ik voelde me meteen welkom! Het was 20 minuten rijden naar het huis, zooo leuk om door te stad te rijden en zooo raar dat ze links rijden, dat wordt nog wat als ik dat moet gaan doen haha. Gaat wennen worden!
Eenmaal thuis heb ik nog wat gegeten en gekletst met de ouders, daarna lekker gaan slapen. Het was heel fijn om gelijk even te skypen met m'n vriend en ouders, gaf me een goed gevoel!

Te bedenken dat er een tijd verschil van 8.5 uur is voel ik me eigenlijk wel prima.Vannacht kon ik de slaap niet helemaal vinden maar aan de ochtend ben ik dan toch nog in slaap gevallen en heb zo'n 6 uur geslapen. Vandaag was ik alleen thuis, kinderen naar school en de ouders naar het werk. Ik heb mijn koffer leeggemaakt en alles opgeruimd. Geknuffeld met de hondjes, wat zijn ze leuk! Vervolgens ben ik de buurt gaan verkennen, ik had van te voren even gekeken of er een park of iets dergelijks was wat op loopafstand te doen was en hier ben ik naartoe gelopen, heerlijk die omgeving hier. Genieten! De stad zelf ben ik nog niet geweest.
Terwijl ik deze blog schrijf is het bijna 17:00 uur. Rond 17:30 uur zal iedereen wel thuis zijn. Wat de planning morgen is weet ik nog niet, dat zal ik straks wel horen!
Woensdag vertrekken we naar Perth, waar komende zondag de bruiloft van de zus van mijn host mom is.Volgende week maandag vliegen we terug. Ik heb er super veel zin in! Ik verwacht dat ik voor woensdag mijn Australische simkaart heb dus hopelijk heb ik gewoon internet/wifi daar en anders zal het een weekje stil blijven.

Al met al bevalt met goed tot nu toe! Ik heb nog niet helemaal het besef dat ik 17.000km verderop zit. Maar ik voel me goed en voel me thuis bij de familie!

Ik hou jullie op de hoogte,

Liefs Kim

Reacties

Reacties

Majella

Wat fijn dat je lekker hebt kunnen slapen. Stuur je ook wat foto's van de omgeving. Ben zo benieuwd.

Peter en christien

Leuk Kim om je blog zo te lezen...Wat een reis al zeg...Maak er een leuke tijd van...En veel plezier...We blijven je volgen...grt

Marlies

Leuk Kim om je verhaal te horen/lezen...geweldig! Ben mega trots op je. Wat zul je genieten en ik kijk al uit naar het vervolg. Groetjes

Mirjam Lenoir

Wat een reis Kim, geweldig dat je de stap hebt genomen. We gaan je wel missen hoor en wat moeten we nu doen met al dat eten hier , er zal wel wat overblijven nu jij er niet bent om de laatste restjes op te eten haha.
Leuk dat je een blog bij houdt, heel veel plezier down under en we zien de foto's en verhalen graag voorbij komen xxx

Marjo

Kim wat fijn dat je goed bent aangekomen na die lange vliegreis. En je zo welkom bent. Wat een mooi verhaal al. Veel plezier ?

Thea Otten

Wat leuk om je ervaringen te lezen Kim, super! En dat je zo positief blijft ondanks dat je je niet lekker voelde!

Jos Nottelman

Heel fijn zo direct jouw ervaringen te lezen. Lijkt me inderdaad heel spannend zo ver van huis in een totaal andere omgeving.
heel goed hoe je alles positief opneemt, dat belooft een geweldige tijd met veel nieuwe ervaringen te worden.
Veel succes en alle goeds, ook van Marie-Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active